Magazín - O životě i pánské módě se šéfdesignérem Pavlem Křivánkem

O životě i pánské módě se šéfdesignérem Pavlem Křivánkem

článek

Text: Blažek tým

Foto: Ilja Hubálek

Pavel Křivánek se vyučil pánským krejčím, studoval návrhářství v Liberci a několik let působil jako šéfdesignér značky Bushman. Nyní tuto pozici zastává u nás a zároveň má svou vlastní značku pánských oděvů Paul Brun. Při tvorbě se často inspiruje folklórem, ale zároveň pamatuje na pohodlí nositelů jeho oděvů i nejnovější módní trendy.

Proč jste se při výběru oboru rozhodl právě pro krejčovinu?

Toto řemeslo máme v rodině. Už moje babička byla švadlena a stejně jako já, se i moje maminka a švagrová zabývá šitím krojů s důrazem na oblast Brněnska a Kyjovska. Folklórní motivy jsem pak využil také při navrhování tepláků nebo mikin Paul Brun a dodnes vnímám, že je má práce tradičními českými vzory a historií poměrné dost ovlivněná. Co se týče vysoké školy, tak jsem dlouho toužil studovat v zahraničí, ale v návrhářství jsem měl bohužel velmi malou šanci, že se někam dostanu. Proto jsem se po absolvování návrhářství v Liberci přihlásil na podnikatelskou Fakultu VUT, která mi studium v Německu umožnila, v daném oboru jsem získal inženýrský titul a chvíli v ekonomickém oboru pracoval.

Bavilo vás to?

Byla to zajímavá zkušenost, ale stejně mě to pořád táhlo k módě, ve které jsem se už od ukončení studia realizoval na UMPRUM jako asistent ateliéru módní tvorby, a pak jsem nastoupil jako šéfdesignér do společnosti Bushman, kde u mě po třech letech spolupráce hrozilo vyhoření, protože se jednalo o velmi náročnou práci. Potřeboval jsem změnu a začal jsem se živit jako sales manažer – auditor operačních sálů. Dva roky poté jsem si zaregistroval značku Paul Brun. V rámci ní jsem začínal spodním prádlem, protože to, co u nás bylo k dostání nevyhovovalo mým estetickým požadavkům ani nárokům na komfort. První kousky jsem nechal otestovat kamarády. Byli s nimi natolik spokojení, že se o mně čím dál častěji zmiňovali, a já tak postupně bez jakékoliv reklamy získával nové klienty a pak i zakázky na folklorní košile a už zmíněné mikiny nebo tepláky. No a nyní jsem šéfdesignérem společnosti Blažek.

Proč jste od outdoorového oblečení přešel k formálnější pánské módě?

Pan Blažek mě oslovil na základě komunikace s předchozí šéfdesignérkou Janou Veselou Kuťkovou, která je shodou okolností mou bývalou studentkou z UMPRUM. Navrhovat pánské oblečení byl můj velký sen, takže jsem nabídku velmi rád přijal. Při detailní prohlídce sortimentu značky jsem si všiml, že na prodejnách převládají odstíny modré a rozhodl jsem se to změnit. Proto i úplně první kolekce Blažek, na které jsem se podílel, tedy jaro/léto 2023, je vyvedena v zemitých tónech. Teď už s týmem dokončujeme kolekci pro podzim a zimu a pomalu se připravujeme na kolekci pro příští jaro a léto.

Jak se vám pod značkou Blažek pracuje?

Naprosto skvěle. Líbí se mi, že jde o ryze český brand, který klade velký důraz na kvalitu. Málokdo to ví, ale všechny materiály odebíráme výhradně z Itálie a téměř vše si necháváme vyrábět v zemích Evropské unie. Zároveň musím vyzdvihnout i svůj tým, který vždy funguje na sto procent.