0
Košík 0 položek
Přihlášení Registrovat

O společnosti

Vzdělávání

Rozvoj odborných znalostí a kompetencí pracovníků ve společnosti Blažek Praha a u jejích partnerů
Registrační číslo projektu: CZ.03.1.52/0.0/0.0/16_043/0004645

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. zahájila 1.7.2017 realizaci projektu z Operačního programu Zaměstnanost.

Česká oděvní společnost Blažek Praha a.s. připravila spolu s partnery, společností BF shops, s.r.o. a BONA ASSISTENTIA s.r.o., projekt na podnikové vzdělávání zaměstnanců. Cílem projektu je zvýšit odbornou úroveň znalostí, dovedností a kompetencí pracovníků tak, aby se mohli lépe adaptovat na svou pracovní situaci ve společnosti, a zároveň zvýšit svou kvalifikační úroveň na trhu práce. Cílovou skupinou je 167 pracovníků žadatele i partnerů, vč. starších pracovníků.

Projekt bude ukončen 30.6.2019.

Značka Blažek

Módní značka Blažek se od svého založení v roce 1992 snaží o vyplnění mezery na trhu pánské módy. Zaměřuje se především na vysokou kvalitu, precizní zpracování a nadstandardní doplňkové služby, jako jsou například individuální úpravy oděvů a módní poradenství. Podle žebříčku ATOK (Asociace textilního-oděvního-kožedělného průmyslu) za rok 2018 je Blažek největší tuzemskou oděvní společností. S vůbec nejvyššími tržbami (577 milionů korun) obhájila firma prvenství za rok 2017. Pod značkou Blažek jsou dvakrát do roka prezentovány nové kolekce oděvů a módních doplňků, které jsou nabízeny výhradně ve vlastní síti značkových obchodů. V současnosti mohou zákazníci navštívit 21 obchodů v České republice a osm na Slovensku. Značka Blažek věnuje maximální pozornost výběru svých dodavatelů, mezi které patří kromě renomovaných fotografů, grafiků a designérů především proslulí výrobci luxusních oděvních materiálů z Itálie, Francie a Španělska. Každý zákazník má od roku 2002 možnost stát se členem zákaznického Blažek klubu a využívat exkluzivní výhody členů. Aktuální počet registrovaných členů překračuje hranici 100 tisíc.

Příběh značky

Za tradicí značky Blažek stojí muž, který jí také propůjčil své jméno. Ladislav Blažek spolu se svou desítkou zaměstnanců píše dějiny české pánské módy už bezmála třicet let. Jak tento příběh vznikal?

Ladislav Blažek

První muž pánské módy

Na samém prvopočátku značky Blažek stojí klišé, které k podobným příběhům úspěchu už tak nějak neodmyslitelně patří – totiž náhoda. Je právě rok 1992, student Strojní fakulty ČVUT se vydává do Brna na strojírenský veletrh, kde si má podrobně prohlédnout vystavené stroje, o kterých píše svou diplomovou práci. Na tamním výstavišti ho však zaujme jiná věc. Rozdíly mezi oblečením domácích a zahraničních delegátů jsou tak významné, a po prvotním šoku se tak pomalu začíná rodit myšlenka zkusit dělat v této branži věci jinak. Nejdříve s veškerou obezřetností vznikají malé vzorové kolekce, vytvořené najatými designéry, a výroba přichází na řadu až s konkrétními objednávkami. Za jejich nebývalým úspěchem stojí kromě padnoucích střihů a kvalitních materiálů také inspirace jakousi lehkostí a pružností filmové produkce; sám Blažek totiž studoval střední filmovou průmyslovku a oba jeho rodiče pracovali u televize.

„Móda si podobně jako film pohrává s našimi emocemi. Pomáhá nám být tím, kým bychom chtěli být, a prostřednictvím našeho oblečení vysíláme signály k ostatním lidem. Spousta světových značek vyrostla na tom, že oblékly velké filmové hvězdy. Lidé se inspirují v módě tím, co viděli kdysi ve filmu.“ Ladislav Blažek

V druhé dekádě existence firmy přichází na řadu už i budování vlastní obchodní sítě, a to jak v Česku, tak i na Slovensku. To už má Ladislav Blažek téměř jasno, že vydat se od strojírenského průmyslu směrem k tomu módnímu byla velmi povedená životní náhoda. Taková, která dnes obléká tisíce českých mužů po vzoru Itálie, tak, jak si to Blažek v devadesátých letech vysnil.