Magazín - Jak vzniká nová kolekce

Rozhovor s šéfdesignérem: Jak vzniká nová kolekce

Magazín - Jak vzniká nová kolekce

Text: Blažek tým

Foto: Ilja Hubálek

Náš šéfdesignér Pavel Křivánek při práci rád používá všechny barvy včetně černé. Pro kolekci jaro/léto 2023 inspirovanou cestováním ale nicméně kromě tlumené tmavě a světle modré cíleně vybral zemité tóny, od hnědé a kamenné červené přes oranžovou až po doplňkovou khaki a hořčicovou.

Proč je tématem aktuální kolekce právě cestování?

Je to reakce našeho týmu na restrikce, které celý svět svazovaly po poměrně dlouhou dobu. Chtěli jsme skrze ni vyjádřit znovunabytou svobodu a zároveň oslovit byznysmeny, kteří za prací často míří do zahraničí. Takže jsme použili nejen trendy barvy nebo kvalitní materiály, ale zároveň mysleli také na to, aby byl střih každého kousku nadmíru pohodlný, a tedy ideální pro dlouhé cesty autem nebo letadlem.

Jak přípravy ke každé kolekci vlastně probíhají?

Zásadním momentem, který předchází vzniku každé kolekce, jsou návštěvy milánského veletrhu Milano Unica pro profesionály z textilního průmyslu, kde hledáme materiály, co by zapadly do konceptu následující kolekce. Samozřejmě zde vždy načerpáme spoustu další inspirace pro následující sezóny a přístup pana Blažka mě v tomto ohledu velmi příjemně překvapil. Nespoléhá se totiž jen na zaslané vzorníky, jak je tomu u mnohých značek zvykem, ale chce, abychom si všechny látky osahali a chystané trendy prohlédli na vlastní oči. Právě proto nás na Milano Unica posílá.

Další kolekci už tedy máte vymyšlenou?

Zatím jen prozradím, že bude vyvedena v tónech bordó a jejím stěžejním tématem bude vztah otce a syna. Právě podzim a zima jsou obdobími, kdy probíhají školní plesy, a proto je pro nás důležité, aby si mladí kluci v našem sortimentu dokázali vybrat vhodné oblečení. Pro obě generace máme ale připravené nejen formální, ale také volnočasové kousky.

Kdo určuje, kolik kusů oděvů bude každá kolekce zahrnovat?

Obchodní oddělení, které sbírá podněty od zákazníků a asistentů prodeje. Na jejich základě vytvoří analýzu a našemu kreativnímu týmu předá zadání, které obsahuje také informaci o tom, kolik kusů formálních obleků a dalších oděvů bude potřeba udělat.

článek
článek

Jak postupujete dále?

Kreativní tým se odjede inspirovat na veletrh a poté každý následující krok konzultujeme a rozdělíme si, kdo si který úkol vezme na starost. Výsledky svých prací opět konzultujeme, dokud nejsme zcela spokojení. Návrhy pak předáme konstruktérům, se kterými ve třech kolech výroby vzorků ve spolupráci s modelem vyrobíme finální vzorový kus, který pak schvaluje vedení.

Kolik lidí ve vašem týmu pracuje?

Celkem je nás devět. Jedna kolegyně má na starost separátní saka, druhá trička, pleten zboží a potisky. Pak máme v týmu ještě kolegyni, která se stará o hladký průběh vzorování ve výrobnách, dvě švadleny a tři konstruktéry.

s