Obchodní podmínky Blažek e-shop
Obchodní podmínky
Podmínkou nákupu v internetovém obchodě BLAŽEK PRAHA a.s. na internetových stránkách www.blazek.cz je akceptace těchto Obchodních podmínek internetového obchodu BLAŽEK PRAHA a.s. (dále jen „Internetový obchod“), jejichž nedílnou součástí je Reklamační řád (článek 8) a jež jsou nedílnou součástí nabídky Prodávajícího k uzavření Kupní smlouvy. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím Internetového obchodu stvrzuje, že činí objednávku zavazující jej k platbě, jakož i to, že se s Obchodními podmínkami a reklamačním řádem seznámil, že s nimi souhlasí a výslovně je přijímá.
1. Úvodní ustanovení
1.1. Provozovatelem Internetového obchodu je Prodávající – obchodní společnost BLAŽEK PRAHA a.s., se sídlem U Továren 261/27, Hostivař, 102 00 Praha 10, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 12599, IČO: 256 24 407, DIČ: CZ25624407, bankovní spojení: Komerční banka, č. ú.: 107-1202630267/0100, kontaktní místo/provozovna: BLAŽEK PRAHA a.s., Stankovského 2090, 250 88 Čelákovice, tel.: +420 284 682 396 (hovorné je účtováno dle ceníku příslušného operátora), e-mail: eshop@blazek.cz, zabývající se zejména výrobou a prodejem textilií, textilních výrobků, oděvů, oděvních doplňků, oděvních ozdob a obuvi.
1.2. Provozovatel Internetového obchodu prohlašuje, že všechny informace uvedené na těchto internetových stránkách jsou pravdivé a jsou v souladu se všemi obecně závaznými předpisy platnými a účinnými na území České republiky.
1.3. Tyto obchodní podmínky platí pro objednávání Zboží prostřednictvím Internetového obchodu. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího a v aktuálním znění jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy.
1.4. Komunikace s Kupujícím probíhá elektronicky e-mailem, poštou nebo telefonicky.
1.5. Údaj o tom, zda se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru:
1.5.1. Dozorovým a kontrolním orgánem státní správy je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce kontroluje a dozoruje právnické a fyzické osoby prodávající nebo dodávající výrobky a zboží na vnitřní trh, poskytující služby nebo vyvíjející jinou podobnou činnost na vnitřním trhu, poskytující spotřebitelský úvěr nebo provozující tržiště (tržnice), pokud podle zvláštních právních předpisů nevykonává tento dozor jiný správní úřad (bližší informace jsou uvedeny v zákoně č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, v platném znění).
1.6. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy: informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou pro Kupujícího podrobně popsány prostřednictvím portálu Internetového obchodu přímo v průběhu objednávání Zboží.
1.7. Údaj o možnostech zjištění a opravování chyb vzniklých při zadávání dat před podáním objednávky: Před dokončením objednávky má Kupující vždy možnost vrátit se o krok zpět a opravit chybu vzniklou při realizaci objednávky, zejm. upravit množství objednávaného Zboží či přidat další výrobek. Celá objednávka bude následně automaticky aktualizována.
2. Definice pojmů
2.1. „Obchodní podmínky“ – jsou tyto Obchodní podmínky a reklamační řád pro internetový obchod (e-shop) BLAŽEK PRAHA.
2.2. „Internetový obchod“ – je server na adrese www.blazek.cz, prostřednictvím něhož je zajišťován nákup a prodej Zboží Prodávajícího.
2.3. „Zboží“ – movitá věc, která je nabízena ke koupi v Internetovém obchodě, zejména textilie, textilní výrobky, oděvy, oděvní doplňky, oděvní součásti, oděvní ozdoby a obuv. Každá movitá věc je v nabídce Internetového obchodu označena názvem a objednacím číslem a je vyobrazena na fotografii. Tato fotografie je ilustrační s tím, že zejména nezohledňuje všechny barevné či velikostní varianty, v nichž je Zboží v Internetovém obchodě nabízeno. U každého Zboží je uvedena rovněž jeho specifikace a užitné vlastnosti, popřípadě též barevné a velikostní provedení a další parametry a vlastnosti zboží. Informace o dostupnosti Zboží „skladem“ je pouze orientační, neboť stav skladem dostupného Zboží je průběžně aktualizován v návaznosti na realizované prodeje a informace o dostupnosti, resp. nedostupnosti Zboží skladem se tak mohou v Internetovém obchodě objevit s určitou časovou prodlevou. V případě skladové nedostupnosti Zboží, ohledně něhož byla uzavřena Kupní smlouva, Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 pracovních dnů od uzavření Kupní smlouvy, objednávku odmítne. S výjimkou (i) odmítnutí objednávky Prodávajícím nebo (ii) vyprodání zásob dodá Prodávající Kupujícímu Zboží v rozsahu drobných dodatků či odchylek, které podstatně nemění podmínky nabídky zaslané s objednávkou.
2.4. „Prodávající“ – BLAŽEK PRAHA a.s.
2.5. „Kupující“ – fyzická nebo právnická osoba, která prostřednictvím Internetového obchodu uzavře Kupní smlouvu s Prodávajícím, jejímž předmětem je dodávka Zboží. Kupující může být Spotřebitel, nebo Podnikatel.
2.6. „Podnikatel“ – Kupující, který při uzavírání a plnění Kupní smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
2.7. „Spotřebitel“ – Kupující, který při uzavírání a plnění Kupní smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání.
2.8. „Kupní smlouva“ – smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím Internetového obchodu, jejímž předmětem je dodání Zboží za Kupní cenu. Na základě Kupní smlouvy se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu Předmět prodeje a umožní mu nabýt vlastnické právo k Předmětu prodeje a Kupující se zavazuje Předmět prodeje převzít a zaplatit za něj Prodávajícímu Kupní cenu. V případě, že je Kupní smlouva uzavřena mezi Prodávajícím a Spotřebitelem, řídí se tato smlouva i právní vztahy s ní související příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a to zejména ustanovením § 2079 a násl. a § 1810 a násl. V případě, že je Kupní smlouva uzavřena mezi Prodávajícím a Podnikatelem, řídí se tato smlouva i právní vztahy s ní související příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, a to zejména ustanovením § 2079 a násl. Smlouva je uzavřena v českém jazyce.
2.9. „Předmět prodeje“ – Zboží vybrané Kupujícím z nabídky Internetového obchodu, které Kupující kupuje na základě Kupní smlouvy.
2.10. „Kupní cena“ – peněžní částka, která je úplatou za prodej Zboží a která je uvedena v nabídce Internetového obchodu u Zboží, a to včetně DPH, v okamžiku uzavření Kupní smlouvy.
2.11. „Náklady na odeslání“ – peněžní částka, která je úplatou za odeslání Zboží (doprava, poštovné, balné) do Místa plnění, ve výši uvedené v aktuálním sazebníku Nákladů na odeslání. V případě odstoupení od smlouvy ponese Kupující náklady za navrácení Zboží, jestliže toto Zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
2.12. „Místo plnění“ – místo, které Kupující označí při uzavírání Kupní smlouvy jako místo, kam má být Prodávajícím odeslán Předmět prodeje.
2.13. Informace o jazycích, vekterých lze smlouvu uzavřít: Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
Objednávka a uzavření Kupní smlouvy
3.1. Objednávka je přijetím nabídky na uzavření Kupní smlouvy. Kupující je Prodávajícím o přijetí objednávky automaticky informován elektronickou poštou. Veškeré přijaté objednávky jsou považovány za přijetí nabídky i v případě, že Kupující neuvede svoji e-mailovou adresu nebo ji zadá ve špatném formátu. Prodávající je v závislosti na charakteru obchodu oprávněn žádat Kupujícího o potvrzení objednávky vhodným způsobem, např. telefonicky, e-mailem či písemně.
3.2. Kupní smlouva je, s výjimkou dále uvedenou, uzavřena řádným učiněním závazné objednávky ve formě interaktivního vyplnění závazné objednávky, obsahující zejména identifikační údaje Kupujícího, druh Zboží, konfekční velikost Zboží, materiálovou variantu Zboží, Místo plnění, Kupní cenu Zboží a souhlas s Obchodními podmínkami, a odesláním vyplněné objednávky prostřednictvím internetových stránek www.blazek.cz.
3.3. Nestanoví-li zákon jinak, platí, že vyjde-li po uzavření Kupní smlouvy najevo, že dodání Předmětu prodeje není možné, neboť Předmět prodeje neexistuje a není možné jej opatřit, nebo dodání Předmětu prodeje sice je možné, ale jen za vyšší cenu, s vyššími náklady nebo s jinými obtížemi, zejména v případech, kdy Předmět prodeje není skladem, takže poskytnutí plnění je pro Prodávajícího nevýhodné, neboť náklady na jeho poskytnutí neodpovídají hodnotě protiplnění, které má Prodávající obdržet, nebo plnění není možné poskytnout ve lhůtě stanovené v Kupní smlouvě, je Prodávající oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy.
4. Dodací podmínky
4.1. Nestanoví-li zákon jinak, Prodávající splní svou povinnost dodat Předmět prodeje Kupujícímu v okamžiku, kdy předá Předmět prodeje dopravci zajišťujícímu přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího.
4.2. Možnosti doručení: Předmět prodeje bude Kupujícímu doručen způsobem dle jeho volby, přičemž si může vybrat z následujících možností:
a) Osobní odběr na zvolené provozovně Prodávajícího
b) Doručení Předmětu prodeje prostřednictvím dopravní společnosti zajišťující přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího
Dodaný Předmět prodeje je Kupující povinen převzít. Pokud Kupující řádně dodaný Předmět prodeje nepřevezme, je Prodávající oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy. V tomto případě je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu Náklady na odeslání.
4.3. Prodávající může dodat Předmět prodeje Kupujícímu nejpozději do šesti týdnů od uzavření Kupní smlouvy a v případě, že je Kupní cena placena předem nebo je požadována záloha, do šesti týdnů ode dne zaplacení Kupní ceny nebo zaplacení zálohy. V případě smlouvy uzavřené se Spotřebitelem Prodávající dodá Předmět prodeje Spotřebiteli do třiceti dní od uzavření smlouvy, nedohodne-li se se Spotřebitelem jinak. Přesný termín dodání v rámci uvedených lhůt sdělí Kupujícímu Prodávající nebo dopravce zajišťující přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího telefonicky nebo e-mailem.
4.4. Kupující je při přebírání Předmětu prodeje od dopravce provádějícího přepravu Předmětu prodeje do Místa plnění povinen zkontrolovat neporušenost obalu Předmětu prodeje s tím, že pokud při kontrole zjistí, že obal je porušen nebo je zásilka obsahující Předmět prodeje jinak poškozena nebo zdeformována, nesmí zásilku obsahující Předmět prodeje převzít a je povinen Prodávajícího neprodleně informovat o důvodech, proč Předmět prodeje nepřevzal. V případě převzetí takové zásilky je nutné s dopravcem sepsat protokol o poškození zásilky. Nestanoví-li zákon jinak, Prodávající je oprávněn dodat Kupujícímu náhradní plnění do 30 dnů ode dne, kdy bylo Kupujícím oprávněně odmítnuto převzetí Předmětu prodeje. V případě, že zásilka obsahující Předmět prodeje nevykazuje žádné znaky vnějšího poškození nebo deformace, avšak po převzetí zásilky kontrolou Předmětu prodeje Kupující zjistí, že Předmět prodeje je poškozen a toto poškození mohlo být způsobeno při přepravě zásilky, je Kupující povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu, nejpozději však do dvou pracovních dnů ode dne, kdy zásilku převzal, oznámit Prodávajícímu, jinak odpovídá za škodu, která Prodávajícímu vznikne v důsledku porušení této povinnosti. V takovém případě jsou nároky Kupujícího řešeny v reklamačním řízení.
5. Přechod nebezpečí škody na Předmětu prodeje a přechod vlastnického práva k Předmětu prodeje, výhrada vlastnictví
5.1. Nebezpečí škody na Předmětu prodeje přechází z Prodávajícího na Kupujícího v okamžiku převzetí Předmětu prodeje Kupujícím. Má-li Kupující převzít věc od třetí osoby, přechází na něho nebezpečí škody okamžikem, kdy mohl s věcí nakládat, ne však dříve než v době určené jako čas plnění.
5.2. Vlastnické právo k Předmětu prodeje přechází z Prodávajícího na Kupujícího v okamžiku převzetí Předmětu prodeje Kupujícím nebo v okamžiku úplného zaplacení Kupní ceny, a to dle toho, která z uvedených skutečností nastane později.
6. Kupní cena, platební podmínky a slevy
6.1. Kupující se zavazuje zaplatit Prodávajícímu sjednanou Kupní cenu a Náklady na odeslání, a to buď platbou předem (platební kartou), nebo platbou při převzetí Předmětu prodeje (na dobírku). Kupující si volí způsob placení Kupní ceny při uzavírání Kupní smlouvy. Nestanoví-li zákon jinak, Prodávající si však vyhrazuje právo odmítnout bez zbytečného odkladu objednávku v případě, kdy je Prodávající oprávněn požadovat zaplacení Kupní ceny nebo zálohy na Kupní cenu předem, a to zejména v případě, že Předmět prodeje tvoří větší množství Zboží nebo Zboží vyšší hodnoty. Náklady na odeslání jsou splatné spolu s Kupní cenou a stejným způsobem. Kupující obdrží daňový doklad s vyúčtováním Kupní ceny a Nákladů na odeslání spolu s Předmětem prodeje. Před odesláním objednávky bude Kupující prostřednictvím portálu Internetového obchodu obeznámen s kompletní specifikací částky Kupní ceny, včetně uvedení zejm. ceny Zboží, DPH, ceny včetně DPH, veškerých poplatků, nákladů na dopravu či jakýchkoli jiných souvisejících nákladů. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím Internetového obchodu stvrzuje, že byl s kompletní specifikací částky Kupní ceny obeznámen.
6.2. V případě, že je Kupujícím placena Kupní cena, resp. záloha na Kupní cenu a Náklady na odeslání předem, provádí Kupující platbu platební kartou. Kupní cena, resp. záloha na Kupní cenu a Náklady na odeslání se považují za zaplacené v okamžiku, kdy je příslušná finanční částka připsána na bankovní účet Prodávajícího. Pokud nejsou Kupní cena, resp. záloha na Kupní cenu a Náklady na odeslání zaplaceny do 14 dnů ode dne, kdy byla uzavřena Kupní smlouva, má Prodávající právo od Kupní smlouvy odstoupit. Při placení Kupní ceny, resp. zálohy na Kupní cenu a Nákladů na odeslání předem je Předmět prodeje dodán až poté, kdy jsou Kupní cena, resp. záloha na Kupní cenu a Náklady na odeslání v plné výši zaplaceny Kupujícím.
6.3. Pokud jsou Kupní cena a Náklady na odeslání placeny při převzetí Předmětu prodeje, je Kupující povinen uhradit Kupní cenu a Náklady na odeslání v hotovosti nebo platební kartou (je-li dopravce vybaven zařízením pro přijímání plateb platební kartou) dopravci zajišťujícímu přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího. Nezaplatí-li Kupující Kupní cenu a Náklady na odeslání při převzetí Předmětu prodeje, může Prodávající nebo dopravce zajišťující přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího odmítnout předat Předmět prodeje Kupujícímu a Prodávající je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy. V tomto případě je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu Náklady na odeslání ve výši sjednané v Kupní smlouvě, a to do 14 dnů ode dne, kdy mu nebyl Předmět prodeje předán z důvodu nezaplacení Kupní ceny a/nebo Nákladů na odeslání.
6.4. Prodávající může při prodeji Zboží nabízet Zboží za nižší cenu, než je cena, za kterou je Zboží běžně nabízeno. Prodávající dále může nabízet za nižší než běžnou cenu též Zboží jen určitých parametrů, velikostí, barev či užitných vlastností. U Zboží, na něž je poskytována sleva, je výslovně uvedena cena Zboží před slevou a cena Zboží po slevě. Cena Zboží před slevou znamená nejnižší cenu, za kterou Prodávající Zboží prodával v posledních 30 dnech před zlevněním. Prodávající dodává Zboží za nižší cenu jen do vyprodání skladových zásob tohoto Zboží. V případě, že po uzavření Kupní smlouvy vyjde najevo, že Předmět prodeje není možné dodat za nižší cenu, neboť došlo k vyprodání skladových zásob, je Prodávající oprávněn odmítnout objednávku, případně oznámit tuto skutečnost Kupujícímu s tím, že v případě, že Kupující nemá zájem o dodání Předmětu prodeje za běžnou cenu, mají Kupující i Prodávající právo odstoupit od Kupní smlouvy.
6.5. Pro případ odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího nese Kupující náklady za navrácení Předmětu prodeje.
6.6. V případě odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího vrátí Prodávající Kupujícímu peněžní prostředky, které Prodávající od Kupujícího na základě smlouvy přijal, snížené případně o adekvátní částku odpovídající opotřebení Zboží.
7. Užívání a údržba Zboží
7.1. Při výběru Zboží je nutné, aby zvolený druh a velikost výrobku přesně odpovídaly potřebám uživatele Zboží. Kupující před zakoupením výrobku vezme v úvahu účel užití, provedení, materiálové složení a způsob ošetřování Zboží. Pouze Zboží dobře zvolené z hlediska funkčního, sortimentního a velikostního je předpokladem naplnění užitné hodnoty a účelu užití Zboží.
7.2. V případě, že je způsob užívání Předmětu prodeje stanoven v návodu na užívání, je Kupující povinen se s tímto návodem před započetím užívání Předmětu prodeje seznámit.
7.3. Po celou dobu užívání zakoupeného Zboží je nutné věnovat dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto Zboží. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku, jako např.: nadměrnou intenzitu užívání výrobku, užívání výrobku k nevhodnému účelu. Vliv prostředí a okolnosti užívání, které mohou snižovat životnost Zboží a Prodávající za ně nemůže nést odpovědnost (např. používání nevhodných deodorantů, nadměrná potivost, nadměrné tření oděvních součástí v důsledku tělesných proporcí uživatele, kontakt Zboží s předměty s ostrými hranami, jako jsou hodinky, brašny, klíče, těžké předměty v kapsách apod.), stejně jako nevhodně zvolená velikost Zboží nemohou být důvodem k pozdější reklamaci. Také vada, která vznikla neodbornou manipulací nebo neodborným uvedením do provozu, nemůže být důvodem k reklamaci.
7.4. Další nutnou podmínkou pro zachování dobrého stavu Zboží a jeho funkčnosti je jeho pravidelná údržba. Je třeba si uvědomit, že nesprávná nebo nedostatečná údržba Zboží podstatně zkracuje nebo ničí jeho plnou funkčnost a životnost. Životnost Zboží a oděvních součástí je ovlivněna způsobem jejich užívání a údržby. Při údržbě Zboží je třeba dodržovat vhodné postupy dle symbolů uvedených na vnitřní etiketě Zboží. Při intenzivním či nevhodném užívání nebo nedostatečné či nesprávné údržbě nemusí životnost Zboží dosáhnout záruční doby a může dojít k poškození či zničení Zboží běžným opotřebením (jako např. častým nošením, praním, sušením a žehlením).
7.5. Za vadu Zboží nelze považovat změnu (vlastnosti) Zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je Zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození vnějším vlivem nebo jiného nesprávného zásahu Kupujícího či třetí osoby.
8. Odpovědnost za vady, záruka, reklamace, reklamační podmínky – Reklamační řád
8.1. Prodávající odpovídá Kupujícímu za vady Předmětu prodeje, pokud se vyskytnou na Předmětu prodeje při převzetí Předmětu prodeje, popřípadě v záruční době, dle příslušných ustanovení občanského zákoníku, pokud je Kupující Podnikatelem, a dle příslušných ustanovení občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele, pokud je Kupující Spotřebitelem, a dále dle pravidel stanovených v Kupní smlouvě.
8.2. Kupující je povinen provést kontrolu Předmětu prodeje při převzetí Předmětu prodeje, a pokud to není možné, bez zbytečného odkladu po převzetí Předmětu prodeje.
Odpovědnost za vady ve vztahu ke Kupujícímu, který je Spotřebitelem
8.3. Prodávající odpovídá Kupujícímu – Spotřebiteli za to, že Předmět prodeje při převzetí Kupujícím – Spotřebitelem nemá vady. Shodou s Kupní smlouvou (tzv. jakost při převzetí) se rozumí, že Předmět prodeje má jakost a užitné vlastnosti Kupní smlouvou ujednané, Prodávajícím popisované nebo na základě prováděné reklamy očekávané, popř. jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé. V případě, že Předmět prodeje při převzetí Kupujícím - není ve shodě s Kupní smlouvou, má Kupující právo na to, aby Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu Předmět prodeje uvedl do stavu odpovídajícího Kupní smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího buď výměnou Předmětu prodeje, nebo jeho opravou, případně aby Prodávající poskytl Kupujícímu přiměřenou slevu z Kupní ceny; v případě podstatného porušení smlouvy má Kupující též právo od Kupní smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud Kupující před převzetím Zboží věděl, že Zboží má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil, případně též jedná-li se o vadu, kterou Kupující musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy, jakož i v případě, kdy Prodávající Kupujícího - Spotřebitele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a Kupující – Spotřebitel s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil. Rozpor s Kupní smlouvou, který se projeví během jednoho roku ode dne převzetí Předmětu prodeje, se považuje za rozpor (vadu) existující již při jeho převzetí Kupujícím- Spotřebitelem, ledaže (i) to povaha věci nebo vady vylučuje, případně (ii) Prodávající Kupujícího - Spotřebitele před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a Kupující - Spotřebitel s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil nebo (iii) Prodávající prokáže opak.
8.4. Prodávající poskytuje na Zboží záruku v délce trvání 24 měsíců, pokud není na Zboží nebo v záručním listu uvedeno jinak. Záruční doba počíná běžet od odevzdání Zboží Kupujícímu; bylo-li Zboží podle smlouvy odesláno, běží od dojití Zboží do místa plnění. Záruční doba se staví od okamžiku uplatnění reklamace do doby, kdy byl Kupující povinen Zboží převzít po vyřízení reklamace. Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného výrobku, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového Zboží. Při výměně vadné součásti se vztahuje nová záruční doba pouze na vyměněnou součást Předmětu prodeje.
8.5. Pro případ uplatnění práva na odstranění vady opravou věci má Kupující právo, aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen reklamovanou vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled, funkce a kvalita výrobku. V případě vady odstranitelné má Kupující právo na výměnu Zboží nebo pro případ podstatného porušení smlouvy též na odstoupení od Kupní smlouvy, pokud
a) reklamace nebyla vyřízena do 30 kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění a nedošlo k jiné dohodě o době vyřízení reklamace (v tomto případě může Spotřebitel případně požadovat též přiměřenou slevu),
b) nestanoví-li zákon jinak, Kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad Předmět prodeje řádně užívat. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne. Větším počtem vad trpí Předmět prodeje tehdy, má-li v době uplatnění reklamace současně nejméně tři různé (vzniklé z různých příčin) odstranitelné vady.
8.6. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby Předmět prodeje byl řádně užíván jako výrobek bez vady, má Kupující, nestanoví-li zákon jinak, právo požadovat výměnu výrobku za nový nebo odstoupit od Kupní smlouvy. Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.
8.7. Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů: Prodávající tímto Spotřebitele ve smyslu ustanovení § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále také jen „zákon o ochraně spotřebitele“), informuje, že spory mezi Prodávajícím a Spotřebitelem, které se nepodařilo urovnat přímo, je možné též řešit formou mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je zejména Česká obchodní inspekce (internetové stránky www.coi.cz); Ministerstvo průmyslu a obchodu vede seznam subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Více informací o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů může Spotřebitel nalézt na internetové adrese www.coi.cz/informace-o-adr. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Právní úprava mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je obsažena zejména v ustanoveních § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele.
Odpovědnost za vady ve vztahu ke Kupujícímu, který je Podnikatelem8.8. Prodávající poskytuje Kupujícímu záruku za jakost Předmětu prodeje, tedy zavazuje se, že Předmět prodeje bude po dobu trvání záruční doby způsobilý k použití k obvyklému účelu a zachová si obvyklé vlastnosti. Záruční doba činí 12 měsíců a běží ode dne dodání Předmětu prodeje. Pokud je však na Předmětu prodeje nebo na jeho obalu vyznačena odlišná délka záruční doby, popřípadě doba trvanlivosti nebo použitelnosti Předmětu prodeje, platí tato doba.
8.9. V ostatním upravuje práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího, především pak nároky Kupujícího z vad Předmětu prodeje, ustanovení § 2113 a násl. občanského zákoníku. Lhůta k vyřízení reklamace dle ustanovení odst. 8.5. Obchodních podmínek se považuje za přiměřenou dodatečnou lhůtu k plnění. Kupující může uplatnit nárok na slevu z Kupní ceny nebo pro případ podstatného porušení smlouvy odstoupit od Kupní smlouvy až po uplynutí této lhůty.
Společná ustanovení
8.10. Reklamaci lze uplatnit na kterékoli prodejně prodejní sítě Prodávajícího v České republice. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned, jakmile se vada objeví. Případné prodlení při pokračujícím užívání Zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení Zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
8.11. K reklamaci je třeba doložit doklad osvědčující datum a místo převzetí Předmětu prodeje, popřípadě záruční list, pokud byl vystaven, samotný Předmět prodeje v kompletním stavu, vyčištěný, zbavený všech nečistot a hygienicky nezávadný a označit reklamovanou vadu Předmětu prodeje. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení Zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (vyhláška 306/2012 Sb., o podmínkách předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění). Nedoložením dokladu osvědčujícího datum a místo převzetí Předmětu prodeje se Kupující vystavuje riziku neprokázání včasnosti reklamace a oprávněnosti jeho nároku.
8.12. Uplatní-li Kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu Prodávající v písemné formě, kdy právo z odpovědnosti za vady uplatnil, a po vyřízení reklamace též vystaví potvrzení o způsobu řešení reklamace, jakož i o provedení případné opravy a o době reklamačního řízení.
8.13. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, na zánik životnosti výrobku v důsledku nadměrného používání nad rámec předpokládaného užití či účelovosti výrobku, jakož i v důsledku nevhodného ošetřování a používání v rozporu se stanoveným účelem. Na vady, pro které byla poskytnuta sleva z Kupní ceny, nelze uplatnit reklamaci.
8.14. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z funkčních vlastností Zboží, z neodborného používání Zboží či chybné manipulace se Zbožím. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.
8.15. Pokud je v rámci reklamačního řízení ohledně určité vady rozhodnuto, že reklamace je neoprávněná, pak nové reklamační řízení ohledně téže vady již nemůže proběhnout a Prodávající je oprávněn z tohoto důvodu odmítnout převzít Předmět plnění k reklamaci.
8.16. Kupující je povinen po vyřízení reklamace Předmět prodeje převzít. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím Internetového obchodu stvrzuje, že pro případ prodlení Kupujícího s převzetím Předmětu prodeje je Kupující povinen nahradit Prodávajícímu náklady související s uskladněním Předmětu prodeje, a to v paušální částce 100Kč za každý den prodlení. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím Internetového obchodu stvrzuje, že v případě prodlení Kupujícího s převzetím Předmětu prodeje po dobu delší než šest měsíců ode dne, kdy mu bylo vyřízení reklamace oznámeno, a pokud nebylo možné Kupujícímu vyřízení reklamace oznámit, pak ode dne, kdy uplynula lhůta k vyřízení reklamace, je Prodávající oprávněn a zmocněn jménem Kupujícího zajistit likvidaci Předmětu prodeje.
8.17 Požaduje-li Kupující, který je v prodlení s převzetím Předmětu prodeje, jeho opětovné odeslání, pak je Prodávající povinen odeslat Předmět prodeje Kupujícímu jen za podmínky, že mu budou ze strany Kupujícího předem uhrazeny veškeré náklady související s tímto odesláním.
8.18 Spotřebitel může uplatnit stížnost u Prodávajícího prostřednictvím písemné zprávy zaslané na e-mailovou adresu info@blazek.cz nebo korespondenční adresu BLAŽEK PRAHA a.s., Poděbradská 538/46, 190 00 Praha 9, případně se lze se stížností obrátit na příslušný orgán dohledu či státního dozoru. Informace o vyřízení stížnosti Prodávající zašle na e-mailovou adresu Spotřebitele.
9. Odstoupení Spotřebitele od Kupní smlouvy, informační povinnost Prodávajícího
9.1. Poučení o právu na odstoupení od smlouvy: Prodávající tímto výslovně upozorňuje na právo spotřebitele odstoupit bez uvedení důvodu od smlouvy ve smyslu § 1829 odst. 1 občanského zákoníku následovně. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy, a jde-li o Kupní smlouvu, ode dne převzetí Zboží, smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky Zboží, nebo
a) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka Zboží, ode dne převzetí první dodávky Zboží.
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je ke stažení zde.
9.2. Kupující, který je Spotřebitelem, však nemůže takto ve smyslu čl. 9.1. odstoupit mimo jiné od Kupní smlouvy, jejímž předmětem byla dodávka Zboží upraveného podle přání Kupujícího nebo pro Kupujícího.
9.3. Kupující je povinen bezodkladně oznámit Prodávajícímu, že odstupuje od Kupní smlouvy. Oznámení musí být odesláno Prodávajícímu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí Předmětu prodeje Kupujícím.
9.4. V případě odstoupení od Kupní smlouvy je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu Předmět prodeje ve stavu, v jakém jej převzal, tedy v původním obalu a nepoužitý a nepoškozený společně se všemi součástmi, příslušenstvím a dokumentací a s případnými dárky, které Kupující obdržel spolu s Předmětem prodeje; Spotřebitel odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty Předmětu prodeje, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Předmětem prodeje jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Předmětu prodeje. Vrácení Předmětu prodeje zajišťuje Kupující jeho odesláním na adresu kontaktního místa Prodávajícího nebo jeho předáním v provozovně Prodávajícího.
9.5. Veškeré náklady související s vrácením Předmětu prodeje Prodávajícímu nese Kupující. Přijetí zásilky na účet Prodávajícího je Prodávající oprávněn odmítnout.
9.6. Prodávající vrátí Kupujícímu Kupní cenu do 14 dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy, ne však dříve, než mu Kupující Předmět prodeje předá nebo prokáže, že Předmět prodeje Prodávajícímu odeslal. V případě platby Kupní ceny platební kartou vrátí Prodávající Kupujícímu zaplacenou Kupní cenu zpět na kartový účet, z něhož byla platba platební kartou realizována. V případě platby Kupní ceny na dobírku vrátí Prodávající Kupujícímu zaplacenou Kupní cenu zpět na bankovní účet uvedený Kupujícím na formuláři pro vrácení zboží. Nestanoví-li zákon jinak, bude v případě vrácení poškozeného či nekompletního Předmětu prodeje nebo v případě existence pohledávek Prodávajícího vůči Kupujícímu vracená Kupní cena přiměřeně ponížena (zápočet částky odpovídající snížené hodnotě vraceného poškozeného či nekompletního Předmětu prodeje, resp. zápočet pohledávky Prodávajícího).
10. Poučení o právech Kupujícího při zpracování osobních údajů
10.1. Prodávající zpracovává osobní údaje o Kupujícím výlučně pro účely plnění práv a povinností dle Kupní smlouvy, zejména pak zpracování, vyřízení a doručení objednávky, inkaso pohledávek a předcházení hackerských útoků. Mezi zpracovávané údaje patří osobní údaje vrozsahu objednávkového formuláře, data o objednávce a informace o dopravě a platbě.
10.2. K jinému zpracovávání osobních údajů o Kupujícím je Prodávající oprávněn pouze se souhlasem Kupujícího. Osobním údajem se rozumí jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu nebo jednoho či více prvků specifických pro jeho fyzickou, fyziologickou, psychickou, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu.
10.3. Kupující má právo požadovat informace o účelu zpracování osobních údajů, informace o rozsahu a kategoriích osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, včetně údaje o zdroji, ze kterého byly osobní údaje získány, plánované době uchování, skutečnosti, zda dochází k automatizovanému rozhodování včetně profilování, a informace o případných příjemcích nebo kategoriích příjemců osobních údajů. Kupující má dále právo žádat opravu nebo výmaz osobních údajů, jsou-li nepřesné, resp. jestliže pominul účel jejich zpracování.
10.4. Kupující má právo získat od Prodávajícího osobní údaje, které se jej týkají a jež poskytl Prodávajícímu.
Prodávající na základě žádosti Kupujícího poskytne Kupujícímu tyto údaje bez zbytečného odkladu ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Toto právo se nevztahuje na osobní údaje, které nejsou zpracovávány automatizovaně.
10.5. Domnívá-li se Kupující, že je zpracování osobních údajů v rozporu s ochranou soukromého a osobního života nebo v rozporu s právními předpisy, je oprávněn požadovat omezení zpracování, vznést námitku, žádat vysvětlení a odstranění takto vzniklého stavu, zejména pak požadovat opravu, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Domnívá-li se Kupující, že dochází k neoprávněnému zpracování jeho osobních údajů, může se obrátit se stížností na dozorový orgán, kterým je pro území České republiky Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
10.6. V případě jakýchkoliv dotazů ohledně zpracování osobních údajů nás můžete kontaktovat:
- na korespondenční adrese BLAŽEK PRAHA a.s., Poděbradská 538/46, 190 00 Praha 9,
- na telefonním čísle: +420 284 682 396,
- na e-mailové adrese: info@blazek.cz,
- na e-mailové adrese pověřence pro ochranu osobních údajů: dpo@blazek.cz.
11. Závěrečná ustanovení
11.1. V případě, že z Kupní smlouvy, popřípadě ze zákona vyplývá povinnost jedné smluvní strany oznámit nebo sdělit určitou skutečnost druhé smluvní straně, pak je toto oznámení či sdělení možné provést též telefonicky, faxem nebo elektronicky datovou zprávou, která nemusí být podepsána zaručeným elektronickým podpisem nebo elektronickou známkou. Takové oznámení nebo sdělení se považuje za doručené v okamžiku, kdy dojde do sféry adresáta a adresát má objektivně možnost se s oznámením nebo sdělením seznámit. Poštovní zásilka se za podmínky, že nebyla doručena přímo adresátovi, považuje za doručenou desátým dnem ode dne, kdy byla uložena na poště, nebo dnem, kdy bylo její převzetí odmítnuto.
11.2. Prodávající zajišťuje archivaci znění Kupní smlouvy včetně obchodních podmínek, a to v elektronické podobě po dobu čtyř let ode dne uzavření Kupní smlouvy. Na základě písemné žádosti Kupujícího poskytne Prodávající Kupujícímu v rámci uvedené lhůty znění Kupní smlouvy včetně obchodních podmínek.
11.3. Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne dne 01.10.2024 a platí do odvolání. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto Obchodní podmínky včetně Nákladů na odeslání bez předchozího upozornění.
Toto právo by se mělo uplatnit v případě, kdy subjekt údajů poskytl osobní údaje na základě svého souhlasu, nebo pokud je zpracování potřebné za účelem plnění smlouvy.